nuffnang

My SlideShow

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Assalamualaikum w.b.t.

Istimewa buat semua online shopper, di sini anda boleh pelbagai kan lagi koleksi closet anda dengan pelbagai Koleksi Kain Pasang yg menarik serta harga yg berpatutan. . Kepada yg berminat dengan koleksi yang ada, anda boleh membuat tempahan mengikut cara2 yg di sediakan di bawah.

Saturday, May 14, 2011

Smokey Eye Makeup

PANDUAN & TIPS MENGHASILKAN MAKEUP SMOKEY EYE YANG SEKSI

Langkah 1:Pemilihan Warna Eye Shadow

Warna riasan smokey eye tradisional, tentu saja, hitam atau abu-abu.

Tak semestinya terhad pada warna hitam & kelabu saja, anda juga boleh gunakan warna kurang teserlah seperti: ungu, coklat, kopi, pink gekap, tembaga, hijau tua atau biru tua.

Tapi ingat, warna yang dipilih bukan ikut pakaian yang anda pakai, sebaliknya perlu sesuai dengan warna mata, rambut dan kulit anda. Untuk riasan mata smokey anda perlu memilih 2 warna pembayang mata. 1 warna gelap dan lagi warna cerah untuk menyokong.

Untuk Si Mata Biru.

Selain pengguan pembayang mata warna hitam atau abu-abu, penggunaan warna ungu atau biru tua akan tampak lebih hebat. Warna biru tua khususnya, akan menyerlahkan lagi mata anda.

Untuk Si Mata Hijau atau Hazel

Selain penggunaan pembayang warna hitam atau abu-abu, anda boleh mencuba warna khaki yang terang, hijau tua, coklat, ungu atau warna plum untuk impak lebih hebat.

Untuk Si Mata Coklat

Penggunaan warna kopi, dan coklat akan memberikan kesan smokey yang hebat.

Setelah memilih warna pembayang mata utama anda perlu memilih warna pembayang mata sokongan pula. Kalau nak guna 1 saja pembayang mata sokongan, kena pilih warna yang terang dan sesuai dengan warna pembayang mata utama. Untuk hasilkan impak yang lebih canggih anda boleh guna warna: ungu, persik cahaya, champagne, kelabu tua, atau warna pasir. Bagi mendapatkan warna kontra yang lebih hebat & dramatik anda boleh menggunakan pembayangan warna putih.

Smokey eye makeup tip: Guna pembayang mata serbuk. Jangan guna bayangan tekstur krim kerana ianya sukar untuk dipadankan.

Langkah 2: Pemilihan pensil eyeliner

Pilih pensil eyeliner lembut dengan warna yang sama atau sesuai dengan warna eye shadow anda.

Smokey eye makeup tip: Sebaiknya pilih pensil eyeliner Powderliner. Ianya lebih mudah untuk dicampur dan sebahagiannya mempunyai spons untuk memudahkan proses campuran.

Smokey eye makeup tip: Elakkan penggunaan eyeliner cair. eyeliners Cair lebih baik untuk titik lebih tajam, bukan untuk perapian lembut.

Langkah 3: Perapian Bedak Asas.

Untuk perapian smokey eye, anda perlu meriaskan mata anda dahulu, berbeza dengan tatarias biasa. Ini dapat mengelakkan hasil make up yang comot & merosakkan make up anda. Cara ni juga membantu mengelakkan bahagian bawah mata menjadi rakun. Untuk aplikasi eye shadow yang halus, dan tahan lama, anda memerlukan lapisan bedak asas yang tipis pada kelopak mata anda diikuti oleh lapisan bedak muka yang tipis. Ini akan menghasilkan aplikasi make up yang bersih, sekata & kemas.

Langkah 4: Penggunaan eyeliner

Garis garisan atas dan bawah mata anda dengan pensil eyeliner anda.


Selain menggunakan warna kebiasaan iaitu hitam atau arang, anda juga boleh menggunakan pensil eyeliner warna gelap yang sesuai dengan warna mata & eye shadow anda.

Mulai dari sudut dalam mata anda dengan garis halus.


Ketika menggaris keluar menuju sudut mata anda digalakkan membuat garis yang lebih kuat.

Langkah ini lebih mudah diaplikasikan dengan penggunaan pensil eyeliner Powderliner.



Smokey eye makeup tip: Warna gelap cenderung membuat mata kecil kelihatan lebih kecil.Untuk hasilkan impak mata yang lebih besar, mulakan garisan eyeliner dari tengah garisan bulu mata bawah hingga ke sudur luar mata. Bagi mereka yang memiliki mata yang normal bebas untuk melaksanakan eyeliner dari hujung dalam ke hujung luar.

Langkah 5: Penggunaan Pembayang Mata

Guna berus pembayang mata yang lebih besar & sapa pembayang mata sokongan pada kelopak mata sehingga sampai ke dasar kening anda.
 
Kemudian guna berus pembayang mata yang lebih kecil untuk aplikasikan pembayang mata yang lebih gelap pada garisan mata dan ratakan mengarah ke atas sehingga bahagian lipatan kelopak mata anda.

Ketika mengaplikasikan pembayang mata yang gelap gunakan intensiti warna sebanyak  mungkin sepanjang garisan bulu mata dan khususnya di sudut luar mata anda.

Smokey eye makeup tip: Pastikan pembayang mata & eyeliner dicampurkan sebaiknya .

Langkah 6: Penggunaan Maskara

Smokey eye makeup tip: Bentuk bulu mata dulu sebelum mengenakan mascara.

Apply 2 atau 3 lapis maskara hitam pada bulu mata & pastikan calitan anda nipis saja untuk mengelakkan penggumpalan.

Langkah 7: Rapikan Make up Smokey Eye

Sapukan bedak asas anda secara berhati-hati agar tidak mencacatkan perapian eye smokey anda.

Penggunaan lipstick yang natural dapat menyerlahkan lagi gaya eye smokey anda. Gunakan pensil bibir dari ton yang terang dan lipstick berwarna pink atau caramel atau lip gloss untuk menghasilkan perapian bibir yang halus.

Untuk perapian kening, anda boleh menggunakan pensil kening yang biasa. Anda juga boleh menggunakan bayangan yang lebih gelap dari biasanya untuk melengkapkan perapian smokey eye anda.
Sapukan pemerah pipi rona ros atau kuning kecoklatan pada bahagian tulang pipi hingga ke garisan rambut anda. Perapian ini untuk mengelakkan make up eye snokey anda tenggelam.

Nikmati keseksian eye smokey anda!
 


lebih banya tips & info di http://beauty-secrets4u.com/

No comments:

Post a Comment